Sunday, April 12, 2015

Finally :: Kelantan please will be nice to us





Benarlah kata pepatah...
kita hanya mampu merancang...perancangan Allah jauh lebih hebat



yup!! aku akuinya...dah banyak kali dan dah banyak kedai kami tolak
bukan x nak atau jual mahal...tapi hal yang melibatkan perniagaan
dan melibatkan pindah terus dari Terengganu ke Kelantan
bukan satu benda yang senang, melibatkan kewangan dan yang paling besar pengorbanan.



kami memulakan perniagaan di Terengganu.
walaupun Terengganu bukanlah tempat tumpah darah kami hehehe
tapi rezeki kami disini.... disini juga saksi jatuh bangun kami...
walaupun kami balik sana,x melibatkan modal yang besar...tapi habis la jugak huhuhu


Ada yang tanya kami x sayang ke tinggal macam tue jer
sape x sayang...lama kot kami tinggal di sini...
campur dengan belajar dah 9 tahun aku duduk dibumi Terengganu nih hehehe
segala pahit,manis kami dah rasa...Anak pun dua orang dah jadi anak Terengganu.
tapi melepaskan sesuatu yang baik untuk yang lebih baik xsalah....in shaa Allah lebih baik.


Tapi bagi aku ini peluang untuk kami balik dan mencuba rezeki di tempat kami
bila ditempat sendiri aku rasa lebih semangat dan nak buat apa pun boleh
nak pulak bila dekat dengan family.



Rancangan untuk aku balik kelantan dah terlalu lama dan dah terlalu banyak rancangan
sampai satu masa aku dah x mengharap apa-apa lagi
tapi rezeki memihak pada kami...kami jumpa kedai yang agak baik,murah dah dekat dengan rumah family
satu bonus untuk kami.



perancangan terlalu singkat....sampai kadang-kadang  macam x percaya
family pulak bukan main happy.
In shaa Allah diperluaskan lagi rezeki kami di Kelantan nanti.






sumber :: google



Ramai yang belum tau tentang ni...bukan x nak bagitau...tapi dah banyak kali x jadi.kami amik keputusan untuk diam dan betul-betul dah jadi baru kami bagitau.


Dan untuk kawan-kawan kat sini mintak maaf banyak-banyak.ada masa,panjang umur kita jumpa lagi.Terima kasih untuk segalanya.terutama untuk sa dan family...
Kami x sempat nak pergi umah sa...






NotaTanganAku :: Rasanya terlalu banyak yang aku nak cerita...mungkin dah settle semua kat kampung nanti baru aku sambung cerita hahaha...ok fine!! x ada orang kesah pun hahaha...dan mungkin sekarang aku dah kat kampung pun. :'(

No comments :

Post a Comment

jangan baca je...komen la sikit :)

Total Pageviews