Monday, April 7, 2014

Jejalan @ Masjid Kristal


Assalamualaikum....hellopss!!

macam happy sangat pulak kan
dah nama entry nak cerita pasal jalan-jalan kan! happy lah sikit heee
tapi ni cuti skolah punya cerita...ehh macam aku ada anak yang sekolah kahkahkah.


Bukan apa last cuti sekolah hari tue, tetiba kakak aku satu family dia datang Terengganu ni
first time diorang sampai rumah aku ni.
katanya abang ipar aku teringin nak kenal Masjid Kristal. Al-kisahnya...
alah sambil nak bawak anak berjalan kan.


Lepas solat jumaat jer kitaorang bertolak ke sini
hahaha macam jauh benor bunyinya...
dari rumah aku ni aku kira dalam setengah jam jer ke sini


Dah lama giler kot aku x datang sini...dah boring agaknya hehehe 
ramai jugak orang datang sini masa kitaorang pergi tue
cuti sekolah kan...untuk korang yang x tau Taman Tamadun Islam ni macam terbahagi dua zon gitu
ada Taman Monumen dan satu lagi Masjid Kristal
sini pun memang tumpuan utama orang yang datang melawat Terengganu nih.


selama aku datang sini x masuk lagi dalam Taman Monumen hohoho
kat dalam tue ada 21 buah replika masjid dari serata dunia ok
nak masuk dalam tue kena bayar aku pun x pasti harga sekarang.


aku teringin nak masuk jugak...tapi aku rasa tunggu la anak besar sikit
bila diorang faham tentang replika  ni baru best sikit kehkehkeh
kang masuk dalam tue mengamuk nak keluar naya aje
lain lah kalau zoo hehehe.tapi x cuba x tau kan!


kalau korang datang sini,korang yang x nak masuk Taman Munumen tue boleh la pergi Masjid Kristal
tetap menarik jugak...x silap aku dibuat dari besi dan kaca sahaja
nama pun Kristal ok...aku memang suka benda dari kaca.



tengok ni....cantik kan!tapi x clear sangat..amik gambar dengan henpon jer


ni pulak pandangan dari arah kiosk 
tersergam nan indah gitu...





ni pulak pandangan dari arah kitaorang parking
alah kira korang boleh amik gambar dari semua arah gitu hehehe



ni pulak kiosk untuk korang beli bermacam cenderamata 
belakang kiosk ni korang boleh lah nak berehat makan minum apa semua


gambar pun banyak dari pandangan menghala ke masjid kristal la...


masjid ni dalam air ok hehehe
see!!!



last...nak jugak gambar kami...
dah lama rasa x ada gambar berdua ni. erkk!!! hahaha








Notatanganaku :: nanti aku nak buat satu entri pasal Taman Monumen pulak tap aku x tau ler bila nak prgi tue hehehe...Boleh gitu??

No comments :

Post a Comment

jangan baca je...komen la sikit :)

Total Pageviews