Thursday, August 21, 2014

Check Up :: 23 Minggu



Alhamdulillah...lagi seminggu nak cukup 6 bulan
cepat betul masa berlalu...dah x lama baby nak keluar
anak ketiga pun, still excited dan x sabar sangat nak peluk baby
bestnya bau baby...Afina pun rasanya belum hilang lagi bau baby kehkehkeh.


Prengnat kali ini banyak kena berulang klinik
macam-macam hal pulak kali ini hehehe
untukmu duhai anak...umi redha dan turutkan ajo.


Awal-awal pregnant dah banyak kali kene g scan,1st scan untuk sahkan pregnant
kali kedua scan edd lari jauh dengan tarikh last period
silap aku jugak x tunggu period dulu nak proses hahaha
x pasal-pasal tarikh lari jauh sesangat.


sepatutnya kalau ikut last period memang 16/2 so edd 23/11
tapi aku tau bila aku proses so, memang tarikh lari jauh la
*mungkin ler sebab aku still rancang untuk baby ni,bukan terbabas ok!! hehehe


kali kedua scan tarikh edd keluar 11/12 terkejut doktor
doc :: kenapa lari jauh sangat tarikh edd awak ni??
aku :: ....... dalam hati* x kuasa aku nak explain kehkehkeh
doc :: ok,nanti awak datang lagi sekali kita tengok camne.

kali ketiga scan tarikh edd 12/12
doc :: memang jauh la lari tarikhnya...camne yer
aku :: ikut yang bulan 12 la doc
doc :: oklah kita ikut 12/12,risau pulak saya kalau bagi awal-awal
aku :: lega....
doc :: tapi datang lagi sekali la kita scan sekali lagi
aku :: ok symp kehkehkeh

scan kali keempat pulak edd keluar 19/12
tapi doc suruh jer ikut 12/12 nak kata pe kan...in sya Allah semuanya selamat




tapi yang x best berat pulak naik dengan jayanya hahaha
sepatutnya 3.5 jer sepanjang mengandung 22week ni
tapi aku dah 6kg...kalau ikutkan tiap-tiap kali pregnant pun macam ni




tapi kali ini dah nak masuk dua kali lah minum air gula huhuhu
x faham aku macammana orang lain pregnant berat segan silu jer nak naik.
nak kata aku makan banyak....
aku makan macam biasa jer, x adalah melantak macam orang x pernah makan



biar je lah...ikut jer pe doc nak. harap tetap macam dulu-dulu
bebas dari segala penyakit...dan anak umi selamat keluar nanti.
Aminnnn






notatanganaku :: aku paling x suka minum air gula waaaa!!!! ada ke orang suka minum air gula hahahaha

2 comments :

  1. Baby...nt baby choose 12/12 tau. Sama dgn wedding ann auntie..hahaha... InsyaAllah everything will run smooth till the delivery date dear.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahhhh yeke sue...mintak2 la kuar 12/12 betul hehehe

      Delete

jangan baca je...komen la sikit :)

Total Pageviews