Thursday, October 9, 2014

Taman Monumen (Masjid Kristal)


Hellopss!!! senyum sikit hehehe
sejak pregnant ni makin menjadi kemalasan dan ketidaksempatan
aku untuk update entri huhuhu.


Bukan malas sangat sebenarnya hahaha bajet orang kesah
tapi faham-faham je la bila pregnant macam sakit yang x pernah ada akan ada
masalah paling berat bila sakit kepala Dan ketidaklaratan Al-maklumlah 
Bila larat sikit mula berkejar siapkan kerja-kerja yang tertangguh.
semput mak buyong huhuhu.



Bukan nak cerita pasal x sempat ke pe sebenarnya anggap jer sebagai intro hahaha
intro la sangat kekeke



Cerita ni dah lama la jugak sebenarnya....masa pergi sini 20/9/2014 hari jumaat yer
pergi sini pun semata memenuhi hajat bff aku nak jumpa sambil jejalan
dah boring kotnya datang rumah aku hahaha
kebetulan dah dekat seminggu balik rumah mentua dia
padahal jumpa pun masa wedding s.i.l dia...x puas jumpa lettewww 


plan asal nak ke lain tapi pagi ke tengahhari dia ada kerja
so, deside nak jumpa kat masjid kristal jer
lagipun dia x pernah kesana...masa pergi hari tue hari last cuti sekolah ramai jugak la
yang ada...aku suka kalau ramai x ada la boring sangat.


Dah katanya aku ni lama sangat bermaustautin kat Terengganu ni
dah biasa sangat pergi jadinya jadi x tau nak kemana
tapi jangan x tau aku x pernah jejak masuk pun dalam Taman Monumen ok hahaha







Jumpa dulu kat masjid kristal ni...ni pun dah lewat huhuhu sorry yer yunk
lepas tue terus dia deside nak masuk Taman Monumen ni
aku ikut je la...dah la aku yang lewat.


tengok jam dah pukul 6pm ok...tutup taman ni 7pm ada sejam jer untuk kitaorang jalan-jalan
dan bergambar....ohhhh rasa macam x sempat jer 
tapi masuk jugak...x nak lah hampakan harapan orang.


untuk yang x pernah masuk  dalam ni

 tiket untuk dewasa RM20,kanak-kanak 6-12 RM14 x silap la...

dulu masa RM15 macam x berbaloi nak masuk, sekarang dah RM20 baru nak masuk yer hahaha
bila masuk dalam ni rasa macam menyesal sangat-sangat.
menyesal x masuk awal-awal dulu.



seriusly aku kagum dengan binaan masjid yang ada walaupun x semua aku dapat
tengok dan bergambar....huhuhu x per lain kali memang nak masuk lagi
dalam ni ada 23 buah monumen islam yang hebat ok!
tapi itulah masa sangat singkat x sempat nak tengok semua huhuhu









ni jer yang aku ingat hahaha hadapan Taj Mahal atas boleh naik dalam boleh masuk
kat dalam 2 ada mini muzium barang asli dari India
ada jugak mini wayang tuk cerita tentang Taj Mahal je ler hehehe
kalau penat berjalan dan panas boleh sejukkan badan dulu dalam ni hehehe









  akhirnya dalam perjalanan keluar terpaksa jugak tumpang train yang angkut pekerja kat dalam Taman ni
tadi kerek sangat nak jalan kan hahaha
ni pun sebab dah lewat sangat-sangat kehkehkeh



ok nak jugak bergambar dengan pasport kitaorang hahaha
masuk lagi sekali dapat naik tram ride atau bicycle ride Free okeh!!
ok...x sabar nak masuk pulak huhuhu


apa-apa pun thanks yer lin...
sebab kalau ko x ajak memang x merasa aku masuk dalam Taman Monumen nih
hahahaha gelak jahat
Dan thanks jugak belanja kitaorang dinner pulak malam tue
happy sangat tiap kali dapat jumpa ko
semoga ukhwah yang terjalin kekal hingga akhir hayat....Aminnnn

2 comments :

  1. Bestnyer bila la nak p terengganu plak ni..Yah due bila?

    ReplyDelete
    Replies
    1. nti datang la cikyu teganu nih...yah due 12/12...cikyu plk bila?

      Delete

jangan baca je...komen la sikit :)

Total Pageviews