Sunday, February 5, 2012

cahaya mata kami :))



Alhamdulillah genap 9 bulan ++, bersamaan 3 Januari 2010 @ 6.30 pg 
aku akhirnya selamat melahirkan seorang puteri yang comel :)) 
seberat 2.71kg 

kalau ikutkan arissa kuar seminggu dari due,dari awal lagi aku dah rasa kontraksi,
rase cam nak period pun ada, tapi aku wat x tau jer *main game punya pasal mase nak masuk tido cam biasa masuk bilik air dulu terkejut aku bila tengok kuar lendir campur darah
sebab takut punye pasal maklumlah baby 1st,aku terus mintak asben hantar ke hospital
x pasal2 kene tido dalam wad, bukaan baru 1cm *emm...sedih sangat2 1st time berpisah dengan cik asben

keesokkannya,cek lagi...bukaan 2cm, petang doc scan,kandungan ok aku dibenarkan balik esoknya 
malam 2 lansung x leh tido,sakit jugak bila bukaan makin banyak, aku kuatkan semangat untuk berjalan g check bukaan lg sekali...kali ni dh 4cm,so kena balik tempat tido lagi huhuhu sakit makin menjadi2,nak g check lagi sekali punya la takut.

Takut kena marah ngn si nurse,cam la aku suka sangat nak check bukaan ni...kalau x sebab sakit x hingin aku nak suruh dia check huhuhu so,aku tahan jer...tapi Allah jer yang tau sakitnya aku mase 2 aku bangun untuk hilangkan sakit,tetiba crukkkk air keluar cepat2 aku g bagitau nurse masa 2 jam 4.30am bukaan dah 6cm,aku ditolak ke labour room. 

Ramai pulak yang bersalin time 2 huhuhu lagi sekali aku terpaksa tahan sakit sesorang, cik asben x tau sampai kul bpe...n dia x masuk pun tapi bagi aku ok juga dia x temankan x de la aku ngade2 manja heehehe

Tepat 6.30pg doc mai,n masa 2 aku dah rasa ketuban aku dh pecah, baru kalut doc suruh teran hihihi Alhamdulillah...dipermudahkan 3x aku teran baby kuar...kuarlah baby girl yang cute ni cute ker???

ni mase arissa 1st day

Nama diberi Nur Khairus Arissa/cahaya sebaik2 kekuatan hanya lafaz Alhamdulillah aku mampu lafazkan.Segalanya dipermudahkan oleh Allah. Alhamdulillah Ya Allah atas kurniaanmu.

Sempurnalah kehidupan aku sebagai seorang isteri dan seorang ibu, dan yang pasti tanggungjawab pun makin bertambah...

Moga aku mampu jadi seorang isteri dan ibu yang baik, dan semoga kami dapat memberi didikan yang sempurna untuk Arissa dunia maupun akhirat InsyaAllah...Aminnnnnnn



2 bulan :)           
                                                                              
    
 baru leh merangkak
                      

Arissa dah boleh berjalan
Alhamdulillah...anak umi dan abah ni membesar dengan sihat dan cerdik :))





No comments :

Post a Comment

jangan baca je...komen la sikit :)

Total Pageviews