Sunday, January 13, 2013

Jumpa Doc for RME & Scan


Aku pun x tau apa itu RME hehehe mane aku tau bahasa klinik
yang aku tau sebab hari 2 hb aku turun mendadak sampai 10.7
tapi Alhamdulillah hari ni test hb dah naik 12.2 so, doc just cakap aku x de masalah apa-apa.

Tapi still x best berat naik lagi mungkin x de la tahap bahaya tapi pada aku still tahap
terkejut sebab naik lagi 2kg aduhhh!!!mintak2 x jadi kes pulak huhuhu
mungkin juga kaki tangan dah makin membengkak maklum je la dah nak masuk 36week
tunggu masa jer.

kalau ikutkan arissa 38week dah keluar tapi kalau ikutkan dari pengalaman
kakak2 aku anak yang 2nd,3rd & lain2 makin lewat keluar tapi makin mudah
apa-apa pun hope semua selamat & dipermudahkan.

wat masa ni still x de lagi tanda-tanda cuma aku perlu lebih hati-hati
& sentiasa dalam keadaan berjaga-jaga kalau boleh x nak ada pengalaman macam kakak & kazen aku
bersalin kat rumah huhuhu.

Haa!!! ni pulak cite pasal aku g scan punya la excited aku g scan masa 2 kandungan dah 35week
dalam banyak2 klinik aku pilih klinik x de orang.klinik yang biasa aku g punya la ramai orang.
tapi moral of the story lain kali pilih je klinik yang ramai orang dah tentu2 servis puas hati.

Memang g klinik ni sedikit kecewa masa masuk nak scan macam2 pulak yang diminta macam la aku sentiasa checkup kt klinik dia. Masa scan lak macam kalut bin ribut jer, x de pulak macam doc kat klinik yang biasa aku scan dulu siap tunjuk satu2. cik asben aku pun rasa pelik sampai terkeluar dari mulut dia doc ni cam x pandai scan jer hehehe macam la dia pandai hihihi.

Siap cakap lagi dah 35week baby dah besar dah x nampak dah nak tengok gender dia,
ok fine mungkin dia betul tapi kenapa nurse cakap sekarang lagi nampak
kalau nak tengok gender baby. bila dah cakap camtu siap cakap kat aku x payah tengok la gender baby. aduhhh!!! aku pasrah je la...x kan nak hentak2 kaki cakap nak tengok jugak hehehe cuba bayangkan hahahaha
so,kira aku bayar tuk scan & bagi aku x de hasil apa-apa.

ok lah aku pasrah jer mungkin baby pun nak suprise kan  umi & abah, umi sabar je la tunggu masa je la... x lama dah baby nak keluar, cik asben lak yang x sabar nak tau gender baby siap ajak g klinik lain lagi. aku pulak yang rasa malas takut hasilnya sama rasa membazir jer. Sekarang hanya mampu bersabar tunggu baby keluar, lagipun umi x kesah anak umi ni boy or girl janji anak umi sihat & sempurna
In Syaa Allah.....Amin!!!!!

No comments :

Post a Comment

jangan baca je...komen la sikit :)

Total Pageviews