Thursday, February 27, 2014

Duhai Hati



Setiap hari memang lalui benda yang sama dan rutin yang sama
tapi hari-hari juga hati sentiasa diduga.
diduga dengan segala jenis penyakit hati...Astaghfirullahalazim...


kalau nak dicerita memang x habis la penyakit hati ni
apa yang penting kita sendiri yang menangani penyakit hati kan
orang lain x boleh nak ubati penyakit hati kita pun.


motif aku cerita bab hati??

Entahlah nak cakap macammana....sejak kebelakangan ni
banyak sangat kot penyakit hati ni singgah...Astaghfirullahalazim
mungkin aku jugak yang melayan.

yang paling aku x suka melibatkan phd
aku paling x suka benda 2 singgah kat hati aku
seboleh mungkin aku cuba untuk jauhkan hati aku dari semua tue.


aku harus bersyukur dengan apa yang aku ada
berbahagia dengan kelebihan orang
cuba perbaiki kelemahan diri...
dah cuba sedaya upaya untuk menjadi insan yang sempurna
Dunia mahupun akhirat...

Redha dengan setiap dugaan yang hadir
setiap dugaan yang datang Allah dah janjikan sejuta hikmah.
kita sebagai hambaNya je lah kena sentiasa bersabar
dan sentiasa mengingatiNya...tanpa alpa dengan setiap kelebihan yang diberikan
kalau Allah nak...bila-bila masa jer dia boleh tarik segala nikmat yang kita kecapi


Astaghfirullahalazim....


sumber :: google




2 comments :

  1. Ujian Allah bagi utk tingkatkan iman kita..
    ada penah tgk talk tv9 kot..adala sore prof tu kata kalau takat perasaan dengki xpe lagi..jgn sampai hasad. Sebab hasad tu kita sampai ke tahap x suka tgk kesenangan orang lain..dan kita gembira dgn kejatuhan dia...dengki tu takat jeles jah... Apapun mudah-mudahan kita smeua dijauhi dari rasa penyakit2 hati ni...

    * comey header ..hihi

    ReplyDelete
  2. sue...2 la kan...cuba sedaya upaya lawan penyakit ni hadir dalam hati...sue nak header yah boleh buatkan...bg free jer hehehe cuma nk design 2 yg lemah sikit...x kreatif..klu sue blh bgtau nak camne2 ok la

    ReplyDelete

jangan baca je...komen la sikit :)

Total Pageviews