Tuesday, September 18, 2012

List Barang Untuk bersalin


Menjadi2 lak aku update n3,lepaskan gian lama x update hahaha...alang2 aku dok wat list tuk barang nak bawak gi spital (walaupun awal lagi) leh aku terus update n3 kan. 
Bukan pe aku list awal2 senang nak beli nanti mane2 barang yang belum ada kan.
Lagipun kali ni aku ingat nak prepare awal2 x nak jadi cam yang lepas,
kene tahan wad tapi banyak barang x de (barang aku je x cukup,barang baby lebih dari cukup hihihi) agaknya hari 2 lebih tumpukan barang baby sampai terlepas pandang barang keperluan aku sendiri.

Cik asben x leh jaga lak 2,jumpa waktu melawat je...jauh ngn family lagi huhuhu sedih lak bila ingat balik.Lagi satu kalau prepare awal2 x de la tengah2 sarat 2 nak g mencari barang2,
siyes memang aku dh x larat masa 2 hokeh!
Apa2 pun semoga dipermudahkan n semua selamat think positif :)

ok ni list barang tuk bawak g hospital :

Diri sendiri
1 Kad Lawatan Hospital/Kad Merah
2 Kad Pengenalan
3 Telefon Bimbit -penting + extra topup :)
4 Baju/Blouses -aku bawak dalam 3 helai je sebab sampai hospital dh bagi siap2 uniform pink
5 Stokin -biasa bawak 2 je
6 Kain Batik -3 helai (pakai dalam wad sebelum bersalin je)
7 Baju/Seluar Dalam -lebih dari 5 helai
8 Tudung -2 helai
9 Peralatan Mandi (Pencuci Muka, Berus Gigi, Ubat Gigi, Body Wash, Shampoo)
10 Majalah/Buku -tuk hilang bosan :)
11 Tuala Mandi -1 helai dah cukup
12 Maternity Pad/Pad Biasa -aku bawak 1 pek
13 Tuala Muka -1 helai
14 Selipar
15 Kamera
16 Air/Minyak Selusuh
17 Minyak Angin
18 Air Zam Zam
19 Makanan/Minuman (Air Masak/Susu/Milo/Horlicks,Buah Kurma, Biskut, Roti) -jika perlu
20 Termos Air Panas
21 Bag Plastik
22 Baju Sejuk (Sweater)
23 Sikat
24 Breast Pad
25 Nursing Bra 

Baby
1 Baby Diapers -aku bawak 1pek yang 10 keping
2 Baju Bayi -4 pasang
3 Minyak Telon (1 Botol)
4 Baby Wipes/Wet Tissue -1 Travel Pack
5 Tuala Mandi Bayi -aku bawak 2 helai
6 Stokin/Sarung Tangan Bayi -4 pasang
7 Peralatan Mandi -1 pek travel pek
8 Selimut/Bedung -2 helai
9 Barut -4 helai
10 Topi

No comments :

Post a Comment

jangan baca je...komen la sikit :)

Total Pageviews