Friday, December 21, 2012

CHECKUP 32 WEEK



Alhamdulillah......sedar x sedar dah masuk 32week = 8bln sudah!!! kejap betul masa berlalu
cyg umi ni dah nak kuar dah. In sya Allah segalanya dipermudahkan. Aminnnn!!!

Ok kali ni cam bulan2 biasa aku g checkup tapi kali ni result bukan cam bulan2 biasa
masuk 32week masalah bermula huhuhu. Bila check berat aduhhh knp blh naik sampai 3kg x nak la jumpa doc boringggg!!! tambah2 kalau kene amik darah+minum air gula huhuhu *dasar takut jarum hahahaa

Turn check tekanan darah Alhamdulillah cam biasa normal. Urine test pun Alhamdulillah x de masalah, yang paling x best bila  check hb aduhhh terkejut aku turun sampai 10.7 habis rekod baik aku ada jugak nurse guna pen berdakwat merah huhuhu nyaris2 aku kene jumpa doc.

Tapi bila tengok rekod aku yang konon2 x de masalah sangat so nurse nak tengok dalam 2 minggu lagi mintak2 naik la. Lagi sebulan lebih jer lagi masa tuk baby kuar jangan la ada masalah lain. Tapi 2 la kan masa arissa dulu x de masalah lain,masalah berat badan pulak.

Turn baby 2nd ni x de masalah berat, masalah hb pulak...hope check lagi sekali semua ok. Apa-apa pun Alhamdulillah kedudukan baby dah ok kepala dah dibawah makin hari makin aktif :).

Malam tadi cuba cari kerang, jambu batu & belimbing tapi yang ado just jambu batu jer, makan je la jambu batu dulu tengok camne. Cuma jangan tinggal telan iron tablet jer.

*p/s: agak2 boleh x tambah iron tablet 2 biji 1x sehari???? kalau boleh aku nak buat la kot2 naik hb aku lepas ni hehehe. Lupa lak aku nak tanya puan nurse semalam....

No comments :

Post a Comment

jangan baca je...komen la sikit :)

Total Pageviews