Monday, December 24, 2012

Tunku Baby


Dalam dok kalut search set bersalin hari 2 tetibe aku terjeling benda alah ni. Tapi silap jugak kalau aku beli set bersalin dengan seller lagi satu dah dapat free benda ni. Nak wat camne dah siap bayar & seller 2 dah pos baru perasan seller lagi satu bagi free jer dengan pembelian set bersalin. Dah namanya bukan rezeki aku kan so, redha je ler.

Kebetulan pulak aku nak beli lagi satu bengkung moden, alang2 beli terus benda alah ni dapat la harga dalam RM10 harga sebenar aku x pasti sebab lain seller lain harga, rasanya kandungan sama jer.
Dulu2 x terfikir pun nak beli, tapi bila fikir nak pantang kat kampung kejap jer rasanya berbaloi jugak beli tunku baby ni. Kalau pantang kat kampung sekali pun x de la nyusah kat ma nak buat tunku baby.

Lagipun bagi aku tunku baby benda penting jugak tambah2 kalau baby boy ma aku cakap kalau baby boy susah sikit nak jaga especially bebird dia. Kena tungku selalu takut kena angin pasang bahasa lain x sure pulak pe dia, tuk elak baby kembung pun yer jugak. so kira bende ni penting la kan :)


haaa ni rupa bentuk tunku 2 comel jer hehehe



Bahan2 dalam tungku baby ni adalah jintan hitam @ habbatus sauda dan lada hitam.


Cara penggunaan ::

Memanaskan bahagian bawah tungku menggunakan seterika. Rasa dahulu kadar kepanasan dan tuam di bahagian penting seperti perut, dada, sendi lutut, tapak kaki, belakang badan dan bahagian sulit bagi baby boy. Setiap bahagian lakukan 5-10 kali tuaman. Lakukan 2 kali sehari selepas mandi.

Tungku ini juga serbaguna untuk kanak-kanak. Terkena gigitan serangga, terjatuh, demam, batuk, selsema, benjol terutama di dahi dan lutut serta kecederaan ringan, digalakkan menggunakan tungku ini juga. Selepas penggunaan, simpan di tempat yang bersih dan kering. Sekali seminggu, jemur seketika tungku di bawah cahaya matahari selama 10 hingga 15 minit.


ok....so wat masa ni aku rasa berbaloi beli tunku ni, tengok la bila aku guna nanti berbaloi ke x hehehehe

No comments :

Post a Comment

jangan baca je...komen la sikit :)

Total Pageviews