Saturday, December 1, 2012

Pahang - Kuala Lumpur


*n3 kali ni sedikit panjang :) kalau sabar boleh terus membaca!!

Kali ni aku nak story pulak pasal trip yang x dirancang,kalau korang nak tau pe yang x dirancang 2 baca sampai habis yer hihihi.*ada unsur paksaan ke nih???

24/11/12 dalam 3.30pm kami bertolak ke Pahang,niat asal nak amik adik aku kat Polisas jer,kebetulan dia cuti sem & pasni terus LI so banyak la barang yang perlu dibawa balik. Tapi tetiba pulak adik ipar aku nak turun Pahang jugak katanya teringin nak ke Gambang Waterpark. Semangat main air lah kononnye...dalam perut nih dah 7bln pun, berani pulak aku travel jauh2, tapi buku pink sentiasa ada takut sebarang kemungkinan yang x diigini Nauzubillah!!!

Sampai sana dalam 5.30pm cepat pulak aku rasa bila ikut highway baru ni...nasib baik tol belum siap. kalau x banyak pulak pakai duit tuk tol hihihi *dasar keden hehehe bukan pe aku ni kan hidup kt area yang memang x pakai tol, bila jalan sikit ada tol memang merimaskan tettttttttttt....so,aku terus ke poly ingat nak amik adik aku terus kira senang pagi esok boleh terus bertolak ke Gambang.

Part yang x best bila kena menunggu adik aku ni...tunggu punya tunggu hp pulak x berjawap huhuhu aku dah naik hot. Tapi nasib baik boleh masuk, kami g solat dulu sementara menunggu.tetiba adik aku kol katanya dok umah kawan....huhuhu hot gile aku masa 2 faham2 je la bila keadaan cam aku nih...tapi still boleh kawal perasaan hehehe.

Part yang best tetiba mak kawan adik aku tawarkan homestay diaorang tuk kami menginap malam 2 free ko tau!!! :) mulanya berat hati jugak nak terima,maklumlah orang wat majlis....cam mengganggu pulak!tapi tengok dengan kesungguhan tuan homestay 2 mengajak kami pun pergi je lerrr...sampai2 dah disuruh makan langkah kaki kanan betul la kami ni kan,makan free tempat tido free umah pulak memang puas hati semua bilik ada penghawa dingin. Sebab dah x larat agaknya lupa pulak aku nak snap. Tapi memang puas hati, biasa dia amik RM200/night dekat jer ngn pusat bandar.

25/11/12 seawal 8.30am kami bertolak ke Gambang Waterpark siyes semua tengah excited nak main air, festime aku nak g sana.ok!! dari pusat bandar segalanya ok cik asben dengan penuh yakin drive hihihi tetiba sampai simpang 4 Gambang mulalah konfius maps pun x leh pakai *ke aku yang x reti tengok maps tetiba cik asben aku masuk highway, awal2 x de la cuak sangat sebab dalam hati ni pasni boleh lah u-turn punya lah jakun huhuhu. Yang  adik aku pulak suka2 hati jer ikut kami padahal dia dah tau jalan 2 tempat u-turn paling dekat pun dekat tol karak ok!!! nak x nak kami deside jer terus ke KL je, dalam hati aku punya la suka sebab boleh lah aku berjalan ke KL lama sangat x g sana,tapi x leh tunjuk sangat happy sebab adik bongsu aku dah start drama dia.....mungkin kecewa x leh main air.

sampai sana dah dekat kul 1 kami terus ke umah adik aku di Mutiara Damansara, yang paling aku teruja umah adik aku ni dekat jer ngn IKEA mood x sabar nak explore IKEA lak ngehehehe,maklumlah biasa aku dok bace jer n3 dari blog orang macam best je kan. so,ni turn aku lak g IKEA hehehe.

haaa!!!!layan gambar aku g sana lak...baju pun main pakai je la sebab x rancang nak sampai KL ni ingat lepas main air nak balik terus hehehe.

ni muka budak2 yang kena paksa diam, punyalah excited diorang lebih dari mak pak diorang hehehe
si adik sempat posing si abang memang wat muka x puas hati.

aku suke design ni simple but menarik...
tapi warna putih serammm hehehe



kalaulah muat kete tuk wat balik rasenye aku dah rembat 
tapi 2 lah nama pun trip x dirancang,kete memang full ngn barang adik aku huhuhu


ni saje jer snap x minat sgt....bagi aku sedikit berserabut :)


siyes cantik giler...



adik2 aku ni berkenan ngn buai ni jer lupe lak aku nak tengok regenye







rumah sendiri nanti boleh wat camni





ok ni bukan nak tayang aku yer....tapi aku suka cermin ni besar gile
semua aku suke x de bende yang x suke :p.
g lagi sekali boleh la aku beli hope muat lah kete hihihi


Boleh dikatakan semua barang kat IKEA ni wat aku rambang mata
harga pun boleh tahan murah jugak tapi x semualah
x sabar tunggu kete besar sampai nak g sopim banyak2 ni hihihi

erkkkk sempat ker???kan terberanak dalam ikea naya ko hahahaha

tapi aku x de la masuk saje dalam 2 sempat jugak beli 2 set Tupperware IKEA yang tudung hijau 2
murah giler boleh bagi kt ma satu nanti  :) Dan lagi satu aku beli 2 jenis lilin aromaterapi
agaknye dah rambang mata sangat, bende kecik cam2 x penting pun tapi asal muat kete beli jer hihihi
adik aku lak rumah punyalah dekat dengan IKEA tapi macam2 pulak diborongnye 
hanya dalam beberapa jam dah habis beratus cam berhantu lak IKEA ni opsss hihihi.





No comments :

Post a Comment

jangan baca je...komen la sikit :)

Total Pageviews